کردستان

ساخت وبلاگ

زهک یکی از شهرستان های استان سیستان و بلوچستان است که تاریخی بسیاری قدیمی دارد. این شهرستان دارای قسمت هایی است که تاریخی چندین هزار ساله را با خود به همراه دارند و می توانند یکی از مراکز گردشگری تاریخی در استان باشند. روستاهایی در ایران وجود دارد، که قبل از به وجود آمدن بسیاری از شهر ها وجود داشتند و تاریخی غنی را با خود یدک می کشند. وجود روستاهایی این چنینی سبب ایجاد نوعی گردشگری با نام گردشگری روستایی شده است و روستاهای بسیاری مقصد این نوع گردشگری قرار گرفتند. امروزه که روستاییان با بیکاری دست و پنجه نرم می کنند گردشگری روستایی می تواند منبع در آمد مناسبی برای اهالی باشد. علاوه بر این با گسترش شهرها و دوری مردم از طبیعت، نیاز به گشت و گذار در هوای آزاد و سالم بیش از پیش احساس می شود. همین موضوع توجه مردم را به روستاها، به عنوان مقصدی برای تفریح، جلب کرده است. روستای قلعه نو در شهرستان زهک استان سیستان بلوچستان از جمله روستاهای تاریخی کشور است، اگر دوست دارید در مورد این روستا اطلاعات بیشتری داشته باشید با ادامه این مطلب در مجله مستر بلیط همراهی کنید.

معرفی روستای قلعه نو

این روستا در شهرستان زهک استان سیستان و بلوچستان و در فاصله 5 کیلومتری از مرکز شهرستان، زهک، قرار دارد. این روستا دارای پیشنه تاریخی 2500 ساله است و می توان آن را از نخستین مراکز یکجا نشینی در منطقه دانست. قدمت این روستا باعث وجود آثار تاریخی گوناگون در آن شده است. این روستا در منطقه ای گرم و خشک قرار دارد و به طبع این موضوع، خود نیز دارای آب و هوایی گرم و خشک است. دلیل نام گذاری این روستا به اسم قلعه قرار گیری آن بر روی تپه ای مرتفع، که برای مردم یادآور قلعه است. مردم روستا به انجام صنایع دستی نیز اشتغال دارند و از کارهایی که انجام می دهند می توان به قالیبافی، پارچه‌بافی، گلدوز اشاره کرد.

 

دسترسی به روستا

فاصله آن تا زابل ۲۶ کیلومتر و تا زهک ۵ کیلومتر است. از طریق جاده آسفالت درجه ۲ به زهک و جاده زابل-زاهدان تا شهرستان زابل ۱۵ کیلومتر است. این روستا علاوه بر این مسیر ارتباطی، از طریق شهر زهک نیز با زابل مرتبط است.

https://advertising-spot.blogspot.com/2021/01/blog-post.html

کردستان...
ما را در سایت کردستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hsi kordestaan بازدید : 157 تاريخ : سه شنبه 23 دی 1399 ساعت: 18:42

گاهی اوقات علاوه بر بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی بهتر است به برخی از مکان های تفریحی هم سر بزنید و در کنار خانواده نهایت لذت را ببرید. سینما اطلس یکی از اماکن تفریحی بسیار زیبا در مشهد است که می توانید با خرید بلیط هواپیما مشهد به این شهر بروید و از آن سینمای مدرن دیدن نمایید. در اطراف این سینما مرکز خرید های بسیار زیادی هم وجود دارد که می توانید از آن کلی سوغات بخرید و لحظات خوشی را در کنار خانواده و دوستان تان سپری کنید.

کردستان...
ما را در سایت کردستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hsi kordestaan بازدید : 140 تاريخ : دوشنبه 15 دی 1399 ساعت: 21:20

دختر زیبایی که شکیرای کردستان لقب گرفته است

دختر زیبایی که شکیرای کردستان لقب گرفته است 

دشنی مراد زن خواننده کردستانی به جز محبوبیت در اساس هنر موسیقی،به دلیل نوع دوستی و مردم دوستی اش در میان کردها مشهور شده هست. شکیرای کردستان لقبی هست که مردم عراق به دشنی مراد داده اند این خواننده کردستانی محبوبیت زیادی در میان مردم کرد ایران و عراق و ترکیه دارد این زن خواننده به دیدار کودکان آواره شهر موصل رفته هست و با انها دیدار کرد.

کردستان...
ما را در سایت کردستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hsi kordestaan بازدید : 158 تاريخ : دوشنبه 8 دی 1399 ساعت: 23:37

آشنایی با مراسم مرزه وان در کردستان 

مراسم مرزه وان در بین مردم کرد برای شفا گرفتن بیمار انجام می شود که مانند سنتی قدیمی گویا در خون مردم کرد این سنت جریان دارد. در زمانهای دور پسر جوانی به درد لاعلاجی گرفتار شده بود. مردم روستا همه از زجر کشیدن این جوان و خانواده اش ناراحت بودند. اونا تصمیم گرفتند طبق رسم و آئین قدیمی برای این جوان کاری انجام بدهند. مراسم مرزه وان به این صورت بوده که اگر مریض مرد بوده زنان باید برایش مراسم را انجام می دادند و برعکس

 

کردستان...
ما را در سایت کردستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hsi kordestaan بازدید : 149 تاريخ : دوشنبه 8 دی 1399 ساعت: 23:35

دختران زیبا در مراسم نوروز کردستان عراق 

 

عید نوروز در کردستان عراق نیز مانند دیگر کشورهای فارسی زبان گرامی داشته می شود و طبق مراسم خاصی مردم به پیشواز نوروز می روند. عید نوروز عید باستانی است که بیشتر کشورها این آیین را برگزار میکنند .کشورهایی مثل آذربایجان و ترکیه و از جمله ایرانیان در نقاط مختلف دنیا که ساکن هستند . برگزاری این مراسم بنا به اداب و ریوم آن اقلیم و کشور انجام میدهند .

کردستان...
ما را در سایت کردستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hsi kordestaan بازدید : 264 تاريخ : دوشنبه 8 دی 1399 ساعت: 23:34

جاهای دیدنی کردستان از زیبایی خاصی برخوردارند و به دلیل تاریخ و قدمت طولانی که دارند از جاذبه های دیدنی مشهور ایران به حساب می آیند. در این مطلب می خواهیم شما را با ۲۰ جای دیدنی کردستان در تابستان آشنا سازیم .کردستان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد دارای جاذبه های گردشگری ، تاریخی و فرهنگی بسیاری است که در مناطق مختلف در این استان پراکنده شده اند .استان کردستان، استانی سرسبز و خرم با وسعتی معادل ۲۸ هزار و ۲۰۳ کیلومتر مربع است که در غرب ایران و در مجاورت بخش شرقی کشور عراق قرار دارد.این استان که در دامنه‌ها و دشت‌های پراکنده سلسله جبال زاگرس میانی قرار گرفته است، از شمال به استان‌های آذربایجان غربی و زنجان، از شرق به همدان و زنجان، از جنوب به استان کرمانشاه و از غرب به کشور عراق محدود است.شهر سنندج مرکز استان کردستان در فاصله ۵۱۲ کیلومتری جنوب غرب تهران قرار گرفته و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۴۸۰ متر است. سنندج در سال ۱۰۴۶ هجری قمری در زمان حکومت سلسله صفویه و در دوران شاه صفی و توسط سلمان خان اردلان ساخته شده است.

کردستان...
ما را در سایت کردستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hsi kordestaan بازدید : 151 تاريخ : چهارشنبه 3 دی 1399 ساعت: 22:04

کردستان که در زبان کردی به آن کورسان می‌گویند، حدود ۲۸۲۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. مرکز استان شهرستان سنندج می‌باشد. این استان در دامنه رشته کوه‌های زاگرس میانی قرار گرفته و با کشور عراق حدود ۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارد. استان‌های آذربایجان غربی، همدان، کرمانشاه و زنجان با استان کردستان همسایه هستند.

کردستان...
ما را در سایت کردستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hsi kordestaan بازدید : 126 تاريخ : چهارشنبه 3 دی 1399 ساعت: 22:04

مراسم پیر شالیار در کردستان که با عنوان عروسی پیر شالیار نیز شناخته می شود، یکی از آیین های دیرینه مردم هورامان است. مردم کردستان از دیرباز تا کنون به برگزاری جشن و مراسمات مختلف شهرت دارند.

کردستان...
ما را در سایت کردستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hsi kordestaan بازدید : 140 تاريخ : چهارشنبه 3 دی 1399 ساعت: 21:55